Το είδος του πρώτου προσώπου (FPS) βασίζεται στην ιδέα του να σου δείξει τον κόσμο του παιχνιδιού μέσα από τα μάτια σου - ως τον χαρακτήρα του παιχνιδιού. Αντί να βλέπετε τον χαρακτήρα σας, βλέπετε μόνο το όπλο του και τα περίχωρά του, τα οποία παρέχουν μια πιο εντυπωσιακή εμπειρία. Λόγω της ανταγωνιστικής διαδικτυακής πτυχής πολλών παικτών του είδους, ο ακριβής έλεγχος είναι πολύ σημαντικός. Οι παίκτες παίζουν σκοπευτές πρώτου προσώπου με ποντίκι και πληκτρολόγιο σε υπολογιστή ή με αναλογικό ελεγκτή σε κονσόλα. Ανεξάρτητα από τη μέθοδο ελέγχου που προτιμάτε, οι ρυθμίσεις της νεκράς ζώνης έχουν μεγάλη επίδραση στον τρόπο με τον οποίο αλληλεπιδράτε με τον κόσμο του παιχνιδιού.
(σε μια κονσόλα) ή το ποντίκι (σε έναν υπολογιστή) για να κοιτάξετε γύρω από τον κόσμο του παιχνιδιού. Μια διασταυρούμενη στόχευση, τοποθετημένη στο κέντρο της άποψης σας, αντιπροσωπεύει όπου τα πυρομαχικά σας θα επηρεάσουν όταν πυροβολείτε ένα όπλο. Η νεκρή ζώνη καθορίζει το πόσο ευαίσθητα είναι τα χειριστήρια σας όταν μετακινείτε την οπτική γωνία και, μαζί της, τα διαγώνια. Με μια μικρή νεκρή ζώνη, τα crosshairs θα κινούνται αμέσως όταν μετακινείτε το ποντίκι σας ή το δεξί αναλογικό ραβδί. Μια μεγαλύτερη νεκρή ζώνη απαιτεί να μετακινήσετε το ποντίκι ή το αναλογικό ραβδί μακρύτερα από το σημείο της ανάπαυσης για να μετακινήσετε τα διασταυρωμένα ίχνη στην οθόνη σας.
Μικρή νεκρή ζώνη
Το πλεονέκτημα μιας μικρής νεκράς ζώνης είναι η ανταπόκριση. Επειδή απαιτεί λιγότερη προσπάθεια για να μετακινήσετε τα crosshairs, μπορείτε να κοιτάξετε γύρω και να αποκτήσετε στόχους πιο γρήγορα ενώ παίζετε. Έχετε επίσης μεγαλύτερη ακρίβεια για να κάνετε τις σωστές ρυθμίσεις, όπως όταν στοχεύετε με ένα τουφέκι ελεύθερου σκοπευτή. Το μειονέκτημα είναι ότι, επειδή τα χειριστήρια είναι τόσο ευαίσθητα, μπορεί να είναι δύσκολο να κρατήσετε τα crosshairs στο κέντρο του στόχου σας ενώ κινείστε. Επειδή το παιχνίδι παίρνει όλες τις κινήσεις που κάνετε με το ποντίκι ή το αναλογικό ραβδί, η άποψή σας μπορεί να αλλάξει απροσδόκητα ενώ προσαρμόζετε τη θέση σας ή αν είστε τρομαγμένοι από άλλους παίκτες.
Μια μεγαλύτερη νεκρή ζώνη εξαλείφει τις ανεπιθύμητες κινήσεις που συμβαίνουν όταν τα χειριστήρια είναι πολύ ευαίσθητα στην είσοδο σας. Αυτό σημαίνει ότι ο στόχος σας δεν θα χαλάσει αν μετακινήσετε κατά λάθος το ποντίκι ή το αναλογικό ραβδί κάπως μόλις αποκτήσετε τον στόχο σας. Μεγαλύτερες νεκρές ζώνες εμποδίζουν επίσης το πρόβλημα της φάντασμα (που ονομάζεται επίσης περιπλάνηση ή παρασύρεται) που μπορεί να συμβεί όταν τα αναλογικά ραβδιά αρχίζουν να φθείρονται. Επειδή το σωστό αναλογικό ραβδί χρησιμοποιείται τόσο πολύ στους σκοπευτές πρώτου προσώπου, η φθορά μπορεί να προκαλέσει την μη σωστή τοποθέτηση του ραβδιού. Με μια μικρή νεκρή ζώνη, αυτό προκαλεί την περιστροφή της κάμερας χωρίς την είσοδο σας. Το μειονέκτημα μιας μεγάλης νεκράς ζώνης είναι ότι τα χειριστήρια μπορούν να αισθάνονται ότι δεν ανταποκρίνονται, ειδικά αν συνηθίζετε σε μια μικρή νεκρή ζώνη.
Ρυθμίσεις
Σε μια κονσόλα, η μόνο ο τρόπος ρύθμισης της νεκράς ζώνης για έναν σκοπευτή πρώτου προσώπου είναι μέσω του μενού "Ρυθμίσεις" ή "Στοιχεία ελέγχου" των παιχνιδιών που υποστηρίζουν αυτή τη λειτουργία. Εάν το παιχνίδι δεν επιτρέπει την προσαρμογή της νεκράς ζώνης, έχετε κολλήσει με τις προεπιλεγμένες ρυθμίσεις του παιχνιδιού και του ελεγκτή. Για τις τρέχουσες κονσόλες γενιάς, το Playstation 3 έχει μικρότερη νεκρή ζώνη σε σύγκριση με το Xbox 360. Σε έναν υπολογιστή, η νεκρή ζώνη μπορεί να ρυθμιστεί από μέσα που υποστηρίζονται παιχνίδια ή χρησιμοποιώντας το βοηθητικό πρόγραμμα ρύθμισης παραμέτρων του ποντικιού σας.
Πνευματικά δικαιώματα © Γνώση Υπολογιστών Όλα τα δικαιώματα κατοχυρωμένα