Τα βιντεοπαιχνίδια έχουν την ικανότητα να προκαλούν ένα ευρύ φάσμα συναισθημάτων στους παίκτες, από χαρά και ενθουσιασμό μέχρι φόβο και τρόμο. Ειδικά τα παιχνίδια τρόμου έχουν σχεδιαστεί για να αξιοποιούν τους εσωτερικούς μας φόβους και ανησυχίες, δημιουργώντας μια αίσθηση ανησυχίας και αγωνίας που μπορεί να είναι συναρπαστική και τρομακτική.
Δύο παιχνίδια που είναι ιδιαίτερα αποτελεσματικά σε αυτό είναι το SOMA και το BioShock. Και τα δύο παιχνίδια διαδραματίζονται σε υποβρύχια περιβάλλοντα, τα οποία μπορεί να είναι εγγενώς ανησυχητικά λόγω του φόβου μας για το άγνωστο και της έλλειψης ελέγχου που νιώθουμε σε τέτοια περιβάλλοντα. Το SOMA προσθέτει ένα άλλο στρώμα τρόμου εισάγοντας την έννοια του «ανεβάζοντας μυαλό», η οποία εγείρει ερωτήματα σχετικά με τη δική μας θνησιμότητα και τη φύση της συνείδησης. Το BioShock, από την άλλη πλευρά, διερευνά τους κινδύνους της ανεξέλεγκτης επιστημονικής φιλοδοξίας και τις συνέπειες του να παίζεις τον Θεό.
Στο SOMA, οι παίκτες παίρνουν τον έλεγχο του Simon Jarrett, ενός άνδρα που ξυπνά σε μια υποβρύχια ερευνητική εγκατάσταση που ονομάζεται PATHOS-II. Η εγκατάσταση έχει εγκαταλειφθεί και ο Σάιμον σύντομα ανακαλύπτει ότι είναι ο μόνος άνθρωπος που επιζεί. Καθώς εξερευνά την εγκατάσταση, συναντά μια ποικιλία από τρομακτικά πλάσματα, συμπεριλαμβανομένου του «Wau», μιας κακόβουλης τεχνητής νοημοσύνης που προσπαθεί να καταλάβει τον κόσμο. Η ατμόσφαιρα του παιχνιδιού είναι σκοτεινή και κλειστοφοβική και η συνεχής αίσθηση κινδύνου δημιουργεί ένα αίσθημα τρόμου που δύσκολα ανακινείται.
Το BioShock διαδραματίζεται στην υποβρύχια πόλη Rapture, η οποία ιδρύθηκε από τον Andrew Ryan, έναν λαμπρό επιστήμονα που ήθελε να δημιουργήσει μια ουτοπία απαλλαγμένη από τον κυβερνητικό έλεγχο. Ωστόσο, το Rapture έπεσε γρήγορα στο χάος μετά την ανακάλυψη του ADAM, μιας ισχυρής ουσίας που μπορεί να προσφέρει υπεράνθρωπες ικανότητες. Οι πολίτες του Rapture εθίστηκαν στον ADAM και σύντομα μετατράπηκαν σε ανόητα τέρατα. Ο πρωταγωνιστής του παιχνιδιού, ο Jack, πρέπει να παλέψει μέσα από το Rapture για να δραπετεύσει και να σταματήσει τον Andrew Ryan να καταστρέψει την πόλη.
Τόσο το SOMA όσο και το BioShock είναι αριστουργηματικά κατασκευασμένα παιχνίδια τρόμου που επηρεάζουν τους εσωτερικούς μας φόβους και ανησυχίες. Δημιουργούν μια αίσθηση ανησυχίας και τρόμου που είναι ταυτόχρονα συναρπαστική και τρομακτική, και αφήνουν τους παίκτες με μια διαρκή αίσθηση ανησυχίας. Αν ψάχνετε για ένα παιχνίδι που θα προκαλέσει το θάρρος σας και θα σας κάνει να σκεφτείτε την πιο σκοτεινή πλευρά της ανθρώπινης φύσης, τότε προτείνω ανεπιφύλακτα το SOMA και το BioShock.
Ακολουθούν μερικοί από τους συγκεκριμένους φόβους που εκμεταλλεύονται το SOMA και το BioShock:
* Φόβος για το άγνωστο: Και τα δύο παιχνίδια διαδραματίζονται σε υποβρύχια περιβάλλοντα, τα οποία είναι εγγενώς ανησυχητικά λόγω της έλλειψης ελέγχου μας και των άγνωστων κινδύνων που κρύβονται κάτω από την επιφάνεια.
* Φόβος θανάτου και θνησιμότητας: Το SOMA διερευνά την έννοια του ανεφοδιασμού του μυαλού, η οποία εγείρει ερωτήματα σχετικά με τη δική μας θνησιμότητα και τη φύση της συνείδησης. Το BioShock διερευνά τους κινδύνους του να παίζεις τον Θεό και τις συνέπειες της ανεξέλεγκτης επιστημονικής φιλοδοξίας.
* Φόβος μοναξιάς και απομόνωσης: Και τα δύο παιχνίδια έχουν πρωταγωνιστές που είναι απομονωμένοι και μόνοι, με μόνο τις δικές τους σκέψεις για παρέα. Αυτή η αίσθηση μοναξιάς και απομόνωσης μπορεί να είναι βαθιά ανησυχητική και μπορεί να οδηγήσει σε συναισθήματα άγχους και παράνοιας.
* Φόβος παγίδευσης: Και τα δύο παιχνίδια διαθέτουν χαρακτήρες που είναι παγιδευμένοι σε υποβρύχια περιβάλλοντα, χωρίς τρόπο διαφυγής. Αυτή η αίσθηση του εγκλωβισμού μπορεί να είναι εξαιρετικά κλειστοφοβική και να προκαλεί πανικό.
* Φόβος για το άγνωστο: Και τα δύο παιχνίδια διαθέτουν πλάσματα που δεν μοιάζουν με τίποτα που έχουν δει ποτέ οι παίκτες. Αυτά τα πλάσματα είναι συχνά γκροτέσκα και ενοχλητικά και μπορούν εύκολα να προκαλέσουν μια αίσθηση φόβου και τρόμου.
Το SOMA και το BioShock είναι μόνο δύο παραδείγματα παιχνιδιών που επηρεάζουν τους εσωτερικούς μας φόβους και ανησυχίες. Αυτά τα παιχνίδια είναι αποτελεσματικά στο να δημιουργούν μια αίσθηση ανησυχίας και τρόμου που μπορεί να είναι συναρπαστικό και τρομακτικό. Αν ψάχνετε για ένα παιχνίδι που θα προκαλέσει το θάρρος σας και θα σας κάνει να σκεφτείτε την πιο σκοτεινή πλευρά της ανθρώπινης φύσης, τότε προτείνω ανεπιφύλακτα αυτά τα δύο παιχνίδια.
Πνευματικά δικαιώματα © Γνώση Υπολογιστών Όλα τα δικαιώματα κατοχυρωμένα