Τι κάνει η αποκοπή
Φανταστείτε ότι έχετε μια κάμερα που δείχνει ένα τεράστιο τοπίο. Δεν χρειάζεται να κάνετε ολόκληρο το τοπίο, ακριβώς αυτό που είναι ορατό μέσα από το σκόπευρο της κάμερας. Η αποκοπή ενεργεί όπως αυτό το σκόπευε:
* Αφαίρεση ό, τι υπάρχει έξω: Προσδιορίζει και απορρίπτει γεωμετρικά πρωτόγονα (σημεία, γραμμές, πολύγωνα) που βρίσκονται εντελώς έξω από την ορατή περιοχή (π.χ. πίσω από την κάμερα, πέρα από τις άκρες της οθόνης).
* κοπή ό, τι είναι εν μέρει ορατό: Υπολογίζει και προσαρμόζει τα όρια των αντικειμένων που βρίσκονται εν μέρει μέσα στην ορατή περιοχή, εξασφαλίζοντας ότι παραμένουν μόνο τα ορατά τμήματα.
Γιατί η αποκοπή είναι απαραίτητη
* Boost Performance: Η απόδοση των αόρατων στοιχείων απόβλητα πολύτιμη δύναμη επεξεργασίας και μνήμη. Η αποκοπή μειώνει δραστικά τον φόρτο εργασίας στον αγωγό γραφικών (GPU), επιτρέποντας ταχύτερους ρυθμούς απόδοσης και υψηλότερους ρυθμούς καρέ.
* Αποδοτική χρήση πόρων: Με την απόρριψη των άσχετων δεδομένων νωρίς, η αποκοπή ελαχιστοποιεί τη χρήση της μνήμης και την κατανάλωση εύρους ζώνης.
όπου συμβαίνει αποκοπή
Η αποκοπή εμφανίζεται σε διαφορετικά στάδια εντός του αγωγού γραφικών:
* Δείτε το clipping frustum: Αυτό είναι ένα κοινό αρχικό βήμα που εξαλείφει τα αντικείμενα εξ ολοκλήρου έξω από το frustum προβολής (ο τρισδιάστατος χώρος που μοιάζει με κώνο που αντιπροσωπεύει αυτό που βλέπει η κάμερα).
* Ανακατασκευή συντεταγμένων κλιπ: Που εκτελείται μετά από μετασχηματισμούς στον αγωγό γραφικών, αυτό το στάδιο καταγράφει τον όγκο της κανονικής προβολής (χώρος σχήματος κύβου), απλοποιώντας τις επακόλουθες λειτουργίες αποκοπής.
* Δοκιμή ψαλιδιού: Ένα τελικό βήμα αποκοπής στο χώρο της οθόνης που περιορίζει την απόδοση σε μια συγκεκριμένη ορθογώνια περιοχή της οθόνης.
Αλγόριθμοι αποκοπής
Αρκετοί αλγόριθμοι χειρίζονται αποτελεσματικά την αποκοπή, όπως:
* Cohen-Sutherland Line αποκοπή: Ένας κλασικός αλγόριθμος για τις γραμμές αποκοπής σε ένα ορθογώνιο παράθυρο.
* Sutherland-Hodgman Polygon αποκοπή: Επεκτείνει την αποκοπή της γραμμής σε πολύγωνα, εξάγοντας το κοφτερό πολύγωνο.
ουσιαστικά
Η αποκοπή είναι μια διαδικασία πίσω από τα σκηνικά που διαδραματίζει κρίσιμο ρόλο στην καθιστώντας τα γραφικά των υπολογιστών γρήγορα και αποτελεσματικά. Εμφανίζοντας επιλεκτικά μόνο ό, τι χρειάζεται, εξασφαλίζει τη βέλτιστη χρήση των πόρων του υπολογιστή σας, παρέχοντας ομαλότερα και πιο ευαίσθητα οπτικά.
Πνευματικά δικαιώματα © Γνώση Υπολογιστών Όλα τα δικαιώματα κατοχυρωμένα