1. Αλγόριθμος:Ένα πεπερασμένο σύνολο καλά καθορισμένων οδηγιών ή βημάτων που μπορούν να ακολουθηθούν για την επίλυση ενός υπολογιστικού προβλήματος.
2. Λογισμικό εφαρμογής:Λογισμικό σχεδιασμένο για να εκτελεί συγκεκριμένες εργασίες για τους χρήστες, όπως επεξεργασία κειμένου, υπολογιστικά φύλλα ή περιήγηση στον Ιστό.
3. Τεχνητή Νοημοσύνη (AI):Η ικανότητα των μηχανών να προσομοιώνουν διαδικασίες ανθρώπινης νοημοσύνης, όπως η μάθηση, η συλλογιστική και η λήψη αποφάσεων.
4. Big Data:Μεγάλα και πολύπλοκα σύνολα δεδομένων που απαιτούν προηγμένες τεχνικές και εργαλεία για τη συλλογή, αποθήκευση, επεξεργασία και ανάλυση.
5. Cloud Computing:Ένα μοντέλο για τη διευκόλυνση της εύκολης, κατ' απαίτηση πρόσβασης δικτύου σε μια κοινόχρηστη δεξαμενή υπολογιστικών πόρων (π.χ. διακομιστές, χώρο αποθήκευσης, εφαρμογές και υπηρεσίες) μέσω του Διαδικτύου.
6. Κυβερνοασφάλεια:Η πρακτική της προστασίας των ηλεκτρονικών πληροφοριών και συστημάτων από μη εξουσιοδοτημένη πρόσβαση, χρήση, αποκάλυψη, διακοπή, τροποποίηση ή καταστροφή.
7. Επιστήμη Δεδομένων:Ένα πεδίο που συνδυάζει στατιστικές, προγραμματισμό και μηχανική μάθηση για την εξαγωγή γνώσεων και γνώσεων από δεδομένα.
8. Βάση δεδομένων:Μια οργανωμένη συλλογή δομημένων δεδομένων, που συνήθως αποθηκεύονται ηλεκτρονικά και προσπελάζονται χρησιμοποιώντας ένα σύστημα διαχείρισης βάσεων δεδομένων (DBMS).
9. Υλικό:Τα φυσικά στοιχεία ενός συστήματος υπολογιστή, συμπεριλαμβανομένων των επεξεργαστών, της μνήμης, των συσκευών αποθήκευσης, των συσκευών εισόδου/εξόδου και των διεπαφών δικτύου.
10. Διαδίκτυο:Ένα παγκόσμιο δίκτυο διασυνδεδεμένων δικτύων υπολογιστών, που επιτρέπει την επικοινωνία και την ανταλλαγή πληροφοριών μεταξύ συσκευών σε όλο τον κόσμο.
11. Διαδίκτυο των πραγμάτων (IoT):Ένα δίκτυο φυσικών συσκευών (ή «πράξεων») ενσωματωμένων με αισθητήρες, λογισμικό και συνδεσιμότητα δικτύου για τη συλλογή και ανταλλαγή δεδομένων μέσω του Διαδικτύου.
12. Machine Learning (ML):Ένα υποπεδίο της τεχνητής νοημοσύνης που επιτρέπει στους υπολογιστές να μαθαίνουν χωρίς να είναι ρητά προγραμματισμένοι, χρησιμοποιώντας δεδομένα και αλγόριθμους για τον εντοπισμό μοτίβων και την πραγματοποίηση προβλέψεων.
13. Δίκτυο:Μια ομάδα υπολογιστών ή συσκευών που συνδέονται μεταξύ τους για κοινή χρήση δεδομένων, πόρων και υπηρεσιών.
14. Λειτουργικό Σύστημα (OS):Λογισμικό που διαχειρίζεται πόρους υλικού και παρέχει βασικές λειτουργίες για την εκτέλεση άλλου λογισμικού και εφαρμογών.
15. Γλώσσα προγραμματισμού:Μια επίσημη γλώσσα που χρησιμοποιείται για τη δημιουργία εντολών για εκτέλεση υπολογιστών, επιτρέποντας στους προγραμματιστές να δημιουργήσουν λογισμικό και εφαρμογές.
16. Λογισμικό:Μια συλλογή οδηγιών ή κώδικα που λέει στον υπολογιστή τι να κάνει, που συνήθως αποθηκεύεται ηλεκτρονικά και απαιτεί υλικό για να εκτελεστεί.
17. Αποθήκευση:Συσκευές ή τεχνολογίες που χρησιμοποιούνται για την αποθήκευση ψηφιακών δεδομένων, όπως μονάδες σκληρού δίσκου (HDD), μονάδες στερεάς κατάστασης (SSD) ή αποθήκευση cloud.
18. Σύστημα:Ένα σύνολο ενσωματωμένων στοιχείων που συνεργάζονται για την επίτευξη ενός συγκεκριμένου στόχου, που συχνά αναφέρεται σε ένα σύστημα υπολογιστή ή σε μια συλλογή στοιχείων υλικού, λογισμικού και δικτύου.
19. Διεπαφή χρήστη (UI):Το τμήμα ενός λογισμικού ή μιας εφαρμογής που επιτρέπει στους χρήστες να αλληλεπιδρούν με το σύστημα, παρέχοντας πληροφορίες και λαμβάνοντας ανατροφοδότηση.
20. Virtualization:Η δημιουργία ενός εικονικού περιβάλλοντος ή πόρου (όπως μια εικονική μηχανή ή ένας εικονικός διακομιστής) που μπορεί να τρέξει το δικό του λειτουργικό σύστημα και εφαρμογές ανεξάρτητα από το φυσικό υλικό.
Αυτοί οι όροι αντιπροσωπεύουν ένα μικρό κλάσμα της εκτενούς ορολογίας που χρησιμοποιείται στην πληροφορική. Διαφορετικά πεδία και τεχνολογίες εντός της πληροφορικής ενδέχεται να εισάγουν πρόσθετους εξειδικευμένους όρους και ακρωνύμια.
Πνευματικά δικαιώματα © Γνώση Υπολογιστών Όλα τα δικαιώματα κατοχυρωμένα