Παιχνίδια για πολλούς παίκτες:
* Αρχιτεκτονική πελάτη-διακομιστή: Αυτή είναι η πιο συνηθισμένη αρχιτεκτονική για τα online παιχνίδια. Δείτε πώς λειτουργεί:
1. Κεντρικός διακομιστής: Ένας ειδικός διακομιστής φιλοξενεί τη λογική του παιχνιδιού και διαχειρίζεται όλα τα δεδομένα παικτών.
2. Πελάτες: Ο υπολογιστής ή η κονσόλα παιχνιδιών σας λειτουργεί ως πελάτης, συνδέοντας με το διακομιστή.
3. μετάδοση δεδομένων:
* Δεδομένα εισόδου: Όταν μετακινείτε τον χαρακτήρα σας, πυροβολείτε ένα όπλο ή αλληλεπιδράτε με τον κόσμο του παιχνιδιού, ο πελάτης σας στέλνει αυτά τα δεδομένα εισόδου στο διακομιστή.
* Επεξεργασία διακομιστή: Ο διακομιστής λαμβάνει την είσοδό σας, ενημερώνει την κατάσταση του παιχνιδιού και στέλνει τις ενημερωμένες πληροφορίες σε όλους τους άλλους παίκτες που συνδέονται με το παιχνίδι.
* Δεδομένα απόδοσης: Ο πελάτης κάθε παίκτη λαμβάνει την ενημερωμένη κατάσταση παιχνιδιού και το καθιστά στην οθόνη του, δημιουργώντας την κοινή εμπειρία στο διαδίκτυο.
* Αρχιτεκτονική Peer-to-Peer (P2P): Αυτή η αρχιτεκτονική είναι λιγότερο συνηθισμένη, αλλά χρησιμοποιείται σε μερικά παιχνίδια, ειδικά εκείνους με έναν μικρότερο αριθμό παικτών:
1. Άμεσες συνδέσεις: Αντί για έναν κεντρικό διακομιστή, οι παίκτες συνδέονται απευθείας μεταξύ τους.
2. Κοινή χρήση δεδομένων: Ο πελάτης κάθε παίκτη στέλνει ενημερώσεις παιχνιδιών απευθείας σε άλλους συνδεδεμένους πελάτες.
3. Player Host: Ένας παίκτης λειτουργεί ως "οικοδεσπότης" διαχείρισης της λογικής παιχνιδιού και συγχρονισμού δεδομένων μεταξύ άλλων παικτών.
Ειδικά παραδείγματα:
* Call of Duty, Fortnite, League of Legends: Αυτά τα παιχνίδια χρησιμοποιούν μια αρχιτεκτονική πελάτη-διακομιστή, εξασφαλίζοντας το ομαλό gameplay με έναν ειδικό διακομιστή που διαχειρίζεται όλη τη δράση.
* Minecraft, Terraria: Αυτά τα παιχνίδια προσφέρουν τόσο λειτουργίες διακομιστή όσο και P2P, επιτρέποντας στους παίκτες να επιλέξουν μεταξύ ενός κεντρικού διακομιστή ή φιλοξενώντας το ίδιο το παιχνίδι.
Τεχνολογία μετάδοσης δεδομένων:
* Πρωτόκολλο Internet (IP): Αυτό είναι το θεμέλιο της επικοινωνίας δεδομένων στο Διαδίκτυο. Κάθε συσκευή που είναι συνδεδεμένη στο Διαδίκτυο διαθέτει μια μοναδική διεύθυνση IP, επιτρέποντας την αποστολή και λήψη δεδομένων.
* Πρωτόκολλο ελέγχου μετάδοσης (TCP): Αυτό το πρωτόκολλο εξασφαλίζει αξιόπιστη μετάδοση δεδομένων, εξασφαλίζοντας ότι όλα τα πακέτα δεδομένων φτάνουν στον προορισμό τους χωρίς σφάλματα ή απώλεια.
* Πρωτόκολλο Datagram User (UDP): Αυτό το πρωτόκολλο δίνει προτεραιότητα στην ταχύτητα έναντι της αξιοπιστίας, καθιστώντας το κατάλληλο για παιχνίδια σε πραγματικό χρόνο, όπου μια μικρή καθυστέρηση είναι λιγότερο σημαντική από τις ταχείες ενημερώσεις δεδομένων.
λανθάνουσα κατάσταση:
Η ταχύτητα με την οποία τα δεδομένα ταξιδεύουν μεταξύ παικτών και διακομιστών επηρεάζουν την εμπειρία του παιχνιδιού. Η καθυστέρηση, επίσης γνωστή ως ping, μετρά το χρόνο που χρειάζεται για να ταξιδέψει ένα σήμα στο διακομιστή και πίσω.
Συνοπτικά, τα δεδομένα αποστέλλονται από τον υπολογιστή σας ή το σύστημα τυχερών παιχνιδιών σε άλλους παίκτες μέσω μιας σύνδεσης δικτύου, χρησιμοποιώντας συνήθως μια αρχιτεκτονική πελάτη-διακομιστή. Ο διακομιστής λειτουργεί ως κεντρικός κόμβος, επεξεργασία εισροών αναπαραγωγής και αποστολής ενημερώσεων σε όλους τους συνδεδεμένους πελάτες. Η τεχνολογία πίσω από αυτή τη μεταφορά δεδομένων βασίζεται σε πρωτόκολλα Internet όπως IP, TCP και UDP.
Πνευματικά δικαιώματα © Γνώση Υπολογιστών Όλα τα δικαιώματα κατοχυρωμένα