Μοντέλο πελάτη-διακομιστή:
Τα περισσότερα διαδικτυακά παιχνίδια υιοθετούν ένα μοντέλο πελάτη-διακομιστή όπου εσείς (ο παίκτης) θεωρείστε «πελάτης» και ο κεντρικός υπολογιστής ή διακομιστής που συντονίζει το παιχνίδι είναι ο «διακομιστής».
1. Πελάτης:Στοιχεία Δικτύωσης :
- Ο υπολογιστής ή το σύστημα παιχνιδιών σας διαθέτει υλικό δικτύου, όπως κάρτα διασύνδεσης δικτύου (NIC) και σύνδεση στο Διαδίκτυο.
- Με το παιχνίδι είναι εγκατεστημένα στοιχεία λογισμικού που χειρίζονται την επικοινωνία δικτύου.
2. Δημιουργία σύνδεσης :
- Όταν ξεκινάτε το παιχνίδι και συνδέεστε στη λειτουργία online, ο πελάτης δημιουργεί μια σύνδεση δικτύου με τον διακομιστή του παιχνιδιού. Αυτό γίνεται συνήθως μέσω της σύνδεσής σας στο Διαδίκτυο.
3. Συλλογή και συσκευασία δεδομένων :
- Καθώς αλληλεπιδράτε με το παιχνίδι (π.χ. μετακινείτε τον χαρακτήρα σας, πυροβολείτε), ο πελάτης σας συλλέγει αυτές τις πληροφορίες και τις συσκευάζει σε πακέτα δεδομένων.
- Αυτά τα πακέτα περιέχουν σχετικές πληροφορίες σχετικά με τις ενέργειές σας και την κατάσταση του παιχνιδιού από τη δική σας οπτική γωνία.
4. Αποστολή πακέτων :
- Στη συνέχεια, τα πακέτα δεδομένων μεταδίδονται από τον πελάτη σας στον διακομιστή μέσω της σύνδεσής σας στο Διαδίκτυο.
- Η συχνότητα αυτών των μεταδόσεων εξαρτάται από το παιχνίδι και τη φύση των ενεργειών που κάνετε.
5. Από την πλευρά του διακομιστή:Επεξεργασία και προώθηση :
- Ο διακομιστής λαμβάνει αυτά τα πακέτα δεδομένων από όλους τους συνδεδεμένους πελάτες.
- Επεξεργάζεται τα πακέτα για να ενημερώσει την κατάσταση του παιχνιδιού, να εκτελέσει υπολογισμούς και να παρακολουθήσει τις αλληλεπιδράσεις των παικτών.
- Ο διακομιστής μπορεί να φιλτράρει ή να χειραγωγήσει αυτές τις πληροφορίες για να εξασφαλίσει δίκαιο παιχνίδι και να αποτρέψει την εξαπάτηση.
6. Μετάδοση πακέτων και συγχρονισμός :
- Για να διατηρηθεί ο συγχρονισμός μεταξύ των παικτών, ο διακομιστής μεταδίδει στη συνέχεια την ενημερωμένη κατάσταση του παιχνιδιού σε όλους τους συνδεδεμένους πελάτες.
- Ο πελάτης σας λαμβάνει αυτά τα πακέτα και ενημερώνει την τοπική του έκδοση του παιχνιδιού ανάλογα, διασφαλίζοντας ότι όλοι οι παίκτες βλέπουν την ίδια τρέχουσα κατάσταση παιχνιδιού.
7. Εισαγωγή και απόκριση :
- Καθώς συνεχίζετε να παίζετε, ο πελάτης σας στέλνει συνεχώς πακέτα δεδομένων με τις εισόδους σας (π.χ. κίνηση, ενέργειες) στον διακομιστή.
- Ο διακομιστής επεξεργάζεται αυτές τις εισόδους, ενημερώνει την κατάσταση του παιχνιδιού και μεταδίδει τις αλλαγές σε όλους τους πελάτες, δημιουργώντας έναν κοινόχρηστο εικονικό κόσμο.
8. Λαθάνατος χρόνος :
- Ο χρόνος που χρειάζεται για να ταξιδέψουν τα πακέτα δεδομένων μεταξύ του πελάτη σας και του διακομιστή, καθώς και τυχόν καθυστερήσεις επεξεργασίας, μπορεί να δημιουργήσουν μια μικρή καθυστέρηση σε αυτό που βλέπετε στην οθόνη σας σε σύγκριση με αυτό που αντιμετωπίζουν οι άλλοι παίκτες. Αυτή η καθυστέρηση είναι κοινώς γνωστή ως "λανθάνουσα κατάσταση" ή "ping".
- Η μείωση του λανθάνοντος χρόνου είναι απαραίτητη για ομαλό και ανταποκρινόμενο διαδικτυακό παιχνίδι και εξαρτάται από παράγοντες όπως η ποιότητα της σύνδεσής σας στο Διαδίκτυο και η φυσική απόσταση ανάμεσα σε εσάς και τον διακομιστή του παιχνιδιού.
Συνοπτικά, το διαδικτυακό gaming περιλαμβάνει μια συνεχή ανταλλαγή πακέτων δεδομένων μεταξύ του πελάτη σας και του διακομιστή του παιχνιδιού για να διατηρείται όλοι οι παίκτες συγχρονισμένοι και ενημερωμένοι για την τρέχουσα κατάσταση του παιχνιδιού. Αυτή η ανταλλαγή δεδομένων βασίζεται στη σύνδεσή σας στο Διαδίκτυο και στη δικτυακή υποδομή του παιχνιδιού για να παρέχει μια απρόσκοπτη και ευχάριστη εμπειρία παιχνιδιού για πολλούς παίκτες.
Πνευματικά δικαιώματα © Γνώση Υπολογιστών Όλα τα δικαιώματα κατοχυρωμένα