Ακολουθεί μια κατανομή της εφαρμογής ενός αλγόριθμου πλήρωσης κάδου σε ένα εργαστήριο γραφικών υπολογιστών, συμπεριλαμβανομένων των εξηγήσεων, των παραδειγμάτων κώδικα και των εκτιμήσεων:
1. Επισκόπηση αλγορίθμου
Ο αλγόριθμος πλήρωσης κουβά, γνωστός και ως γεμιστής πλημμύρας, χρησιμοποιείται για να χρωματίσει μια συνεχόμενη περιοχή εικονοστοιχείων με καθορισμένο χρώμα. Ξεκινά σε ένα εικονοστοιχείο σπόρου και αναδρομικά χρωματικά δίπλα εικονοστοιχεία του ίδιου χρώματος μέχρι να συναντήσει ένα όριο.
2. Μέθοδοι εφαρμογής
Υπάρχουν δύο πρωταρχικές προσεγγίσεις:
* Αναδρομική πλημμύρα: Αυτή η μέθοδος χρησιμοποιεί μια αναδρομική λειτουργία για να διασχίσει τα συνδεδεμένα εικονοστοιχεία. Είναι απλό να κατανοήσουμε, αλλά μπορεί να οδηγήσει σε θέματα υπερχείλισης στοίβας για μεγάλες περιοχές.
* Επαναληπτική πλήρωση πλημμύρας (βασισμένη στην ουρά): Αυτή η μέθοδος χρησιμοποιεί μια δομή δεδομένων ουράς για την αποθήκευση εικονοστοιχείων για επεξεργασία, εξασφαλίζοντας αποτελεσματική χρήση μνήμης.
3. Ψευδοκώδικα (αναδρομικό)
`` `Python
def floodfill (εικόνα, x, y, oldcolor, newcolor):
Εάν η εικόνα [x, y] ==oldColor:# Ελέγξτε αν το τρέχον εικονοστοιχείο είναι το χρώμα στόχου
εικόνα [x, y] =newcolor # αλλάξτε το χρώμα
# Αναδρομικά γεμίστε γειτονικά εικονοστοιχεία
Floodfill (εικόνα, x + 1, y, oldcolor, newcolor) # right
floodfill (εικόνα, x - 1, y, oldcolor, newcolor) # Αριστερά
Floodfill (εικόνα, x, y + 1, oldcolor, newcolor) # down
floodfill (εικόνα, x, y - 1, oldcolor, newcolor) # up
`` `
4. Ψευδοκώδικα (επαναληπτικό)
`` `Python
def floodfill (εικόνα, x, y, oldcolor, newcolor):
queue =[(x, y)] # αρχικοποιήστε την ουρά με το pixel σπόρου
Ενώ ουρά:
(x, y) =queue.pop (0) # dequeue το επόμενο pixel
Εάν η εικόνα [x, y] ==oldColor:
εικόνα [x, y] =newcolor
# Προσθέστε γειτονικά εικονοστοιχεία στην ουρά
queue.append ((x + 1, y))
queue.append ((x - 1, y))
queue.append ((x, y + 1))
queue.append ((x, y - 1))
`` `
5. Παράδειγμα κώδικα (Python με OpenCV)
`` `Python
Εισαγωγή CV2
Εισαγωγή Numpy ως NP
def floodfill (εικόνα, x, y, oldcolor, newcolor):
# Καθορίστε μια ουρά για την αποθήκευση εικονοστοιχείων για επεξεργασία
ουρά =[(x, y)]
Ενώ ουρά:
(x, y) =queue.pop (0)
Εάν η εικόνα [x, y] ==oldColor:
εικόνα [x, y] =newcolor
# Προσθέστε έγκυρους γείτονες στην ουρά
Εάν x + 1
Εάν x - 1> =0 και εικόνα [x - 1, y] ==oldColor:
queue.append ((x - 1, y))
Εάν y + 1
Εάν y - 1> =0 και εικόνα [x, y - 1] ==oldColor:
queue.append ((x, y - 1))
επιστροφή εικόνας
εικόνα =cv2.imread ('your_image.png')
x =50
y =50
oldColor =(255, 255, 255) # Παράδειγμα:Λευκό
NewColor =(0, 0, 255) # Παράδειγμα:Μπλε
FIGLE_IMAGE =floodfill (image.copy (), x, y, oldColor, newColor)
cv2.imshow ('Original', Image)
cv2.imshow ('γεμάτο', γεμάτο_image)
cv2.waitkey (0)
cv2.DestroyAllWindows ()
`` `
6. Εργαστηριακή ρύθμιση και σκέψεις:
* Λογισμικό:
* Η Python με τη βιβλιοθήκη OpenCV συνιστάται για την επεξεργασία εικόνας.
* Άλλες επιλογές περιλαμβάνουν:
* C ++ με OpenGL για απόδοση σε πραγματικό χρόνο.
* Java με JavaFX για προγραμματισμό γραφικών.
* υλικό:
* Ένας υπολογιστής με επαρκή μνήμη RAM και ισχύ επεξεργασίας.
* Οθόνη ή προβολέας για την εμφάνιση των αποτελεσμάτων.
* Οπτικοποίηση:
* Χρησιμοποιήστε τις λειτουργίες εμφάνισης της επιλεγμένης βιβλιοθήκης σας για να απεικονίσετε την εικόνα πριν και μετά την πλήρωση.
* Σκεφτείτε να χρησιμοποιήσετε διαφορετικά χρώματα για να διακρίνετε την αρχική εικόνα και την γεμάτη περιοχή.
7. Εφαρμογές:
* Επεξεργασία εικόνων: Περιοχές πλήρωσης με συγκεκριμένα χρώματα.
* Διαδραστική ζωγραφική: Προγράμματα ζωγραφικής που χρησιμοποιούν ένα χαρακτηριστικό πλήρωσης κουβά.
* γραφικά υπολογιστών: Αντικείμενα χρωματισμού σε μοντέλα 3D.
8. Πρόσθετες σημειώσεις:
* Χειρισμός ορίων: Βεβαιωθείτε ότι ο αλγόριθμος σας προσδιορίζει σωστά και σταματάει στο όριο της περιοχής που πρόκειται να γεμίσει.
* Βελτιστοποίηση απόδοσης: Η επαναληπτική προσέγγιση γενικά λειτουργεί καλύτερα από την αναδρομική για μεγάλες εικόνες.
* επεκτάσεις: Εξερευνήστε διαφορετικές παραλλαγές όπως αλγόριθμους "πλήρωσης ορίων" που χρησιμοποιούν ανίχνευση ακμής.
Αυτός ο οδηγός παρέχει ένα βασικό πλαίσιο για την εφαρμογή ενός αλγόριθμου πλήρωσης κάδου σε ένα εργαστήριο γραφικών υπολογιστών. Πειραματιστείτε με διαφορετικές υλοποιήσεις, χρώματα και εικόνες για να διερευνήσετε τις δυνατότητές του.
Φορτώστε μια εικόνα
Επιλέξτε το εικονοστοιχείο και το χρώμα του σπόρου
Εφαρμόστε Flood Fill
Εμφάνιση του αποτελέσματος
Πνευματικά δικαιώματα © Γνώση Υπολογιστών Όλα τα δικαιώματα κατοχυρωμένα