1. Επεξεργασία κορυφής:
- Η GPU λαμβάνει τρισδιάστατα μοντέλα ή σκηνές που αναπαρίστανται ως κορυφές (σημεία στον τρισδιάστατο χώρο) και πολύγωνα (σχήματα που σχηματίζονται από τις κορυφές σύνδεσης).
2. Ραστεροποίηση:
- Η GPU μετατρέπει τις 3D κορυφές και τα πολύγωνα σε 2D pixel, μια διαδικασία γνωστή ως ραστεροποίηση. Αυτό το βήμα καθορίζει το χρώμα, το βάθος και την υφή κάθε pixel.
3. Επεξεργασία θραυσμάτων (σκίαση):
- Για κάθε pixel, η GPU εφαρμόζει διάφορες τεχνικές σκίασης για τον υπολογισμό του τελικού του χρώματος. Αυτό περιλαμβάνει φωτισμό, υφές, σκιές και άλλα εφέ.
4. Z-buffering:
- Η GPU χρησιμοποιεί το Z-buffer για την αποθήκευση πληροφοριών βάθους για κάθε pixel. Αυτό βοηθά στον προσδιορισμό του ποια αντικείμενα είναι πιο κοντά στον θεατή και ποια θα πρέπει να σχεδιάζονται μπροστά ή πίσω από άλλα.
5. Ανάμειξη:
- Η GPU συνδυάζει τα χρώματα των pixel από διαφορετικά αντικείμενα αναμειγνύοντάς τα με βάση τη διαφάνεια και την αδιαφάνειά τους. Αυτό δημιουργεί ομαλές μεταβάσεις μεταξύ επικαλυπτόμενων αντικειμένων.
6. Framebuffer:
- Η τελική απόδοση εικόνας αποθηκεύεται στο framebuffer, που είναι μια περιοχή μνήμης στη GPU. Το framebuffer περιέχει τα συναρμολογημένα pixel που συνθέτουν την πλήρη εικόνα.
7. Έξοδος εμφάνισης:
- Το framebuffer αποστέλλεται στη συνέχεια στη συσκευή προβολής (οθόνη ή οθόνη) για να εμφανιστεί ως η τελική εικόνα.
Οι GPU είναι εξειδικευμένες στην παράλληλη επεξεργασία, επιτρέποντάς τους να εκτελούν εκατομμύρια υπολογισμούς ταυτόχρονα, καθιστώντας τις εξαιρετικά αποτελεσματικές για εργασίες που σχετίζονται με γραφικά, όπως η δημιουργία εικόνων, η απόδοση βίντεο και το gaming.
Πνευματικά δικαιώματα © Γνώση Υπολογιστών Όλα τα δικαιώματα κατοχυρωμένα