Τα συστήματα κινούμενων σχεδίων μπορούν να κατηγοριοποιηθούν ευρέως με τη μέθοδο ελέγχου , Μέση στόχος , και προοριζόμενη χρήση :
1. Με μέθοδο ελέγχου:
* Παραδοσιακά κινούμενα σχέδια:
* Χειροποίητα, κινούμενα σχέδια με πλαίσιο.
* Απαιτεί τεράστια τέχνη και δεξιότητες, αλλά προσφέρει μέγιστο δημιουργικό έλεγχο.
* Παραδείγματα:ταινίες Disney, κλασικά κινούμενα σχέδια.
* animation stop-motion:
* Χρησιμοποιώντας φυσικά αντικείμενα, μαριονέτες ή μοντέλα για τη δημιουργία μεμονωμένων πλαισίων.
* Μπορεί να είναι χρονοβόρα και λεπτομέρειες προσανατολισμένες, αλλά έχει ως αποτέλεσμα μοναδικές και απτές υφές.
* Παραδείγματα:"Wallace &Gromit", "Ο εφιάλτης πριν από τα Χριστούγεννα".
* 2d animation υπολογιστή:
* Χρήση ψηφιακών εργαλείων για τη δημιουργία και χειρισμό εικόνων 2D.
* Συχνά με βάση το φορέα, επιτρέποντας την κλιμάκωση και την επεξεργασία χωρίς να χάσει την ποιότητα.
* Παραδείγματα:"South Park", "The Simpsons", "Avatar:The Last Airbender".
* 3d animation υπολογιστή:
* Δημιουργία και χειρισμό μοντέλων 3D σε εικονικό χώρο.
* Απαιτεί προηγμένο λογισμικό και εμπειρογνωμοσύνη, αλλά προσφέρει τεράστιο ρεαλισμό και ευελιξία.
* Παραδείγματα:"Toy Story", "Avatar", "Jurassic Park".
* Capture Motion (MOCAP):
* Καταγραφή ανθρώπινων ή ζώων κινήσεων χρησιμοποιώντας αισθητήρες και μεταφράζοντάς τα σε δεδομένα κινούμενων σχεδίων.
* Προσφέρει ρεαλιστικές και υγρές κινήσεις, που χρησιμοποιούνται συχνά για κινούμενα σχέδια χαρακτήρων.
* Παραδείγματα:"Άρχοντας των δαχτυλιδιών", "Οι εκδικητές", "Gollum".
* Διαδικαστική κινούμενη εικόνα:
* Χρήση αλγορίθμων και κώδικα για την αυτόματη δημιουργία κινούμενων σχεδίων με βάση κανόνες ή παραμέτρους.
* Προσφέρει αποτελεσματικότητα και δημιουργικότητα, αλλά απαιτεί δεξιότητες προγραμματισμού.
* Παραδείγματα:σύνθετες προσομοιώσεις υγρών, διαδικαστική βλάστηση.
2. Με μέσο στόχου:
* Κινηματογραφική ταινία:
* Δημιουργήθηκε για προβολή σε μια οθόνη, τυπικά χρησιμοποιώντας φιλμ κυτταρίνης.
* Παραδοσιακά περιλαμβάνει περίπλοκες διαδικασίες όπως CELS και κάμερες πολλαπλών.
* Τηλεοπτική κινούμενη εικόνα:
* Δημιουργήθηκε για εκπομπή στην τηλεόραση, συχνά χρησιμοποιώντας απλούστερες τεχνικές όπως περιορισμένη κινούμενη εικόνα.
* Απαιτεί αποτελεσματικές ροές εργασίας παραγωγής και τήρηση των προτύπων εκπομπής.
* κινούμενα σχέδια βιντεοπαιχνιδιών:
* Δημιουργήθηκε για διαδραστικές εμπειρίες, συχνά τονίζοντας δυναμικές και ευαίσθητες κινήσεις.
* Απαιτεί βελτιστοποίηση και ενσωμάτωση απόδοσης σε πραγματικό χρόνο με τη μηχανή παιχνιδιών.
* animation web:
* Δημιουργήθηκε για ηλεκτρονική κατανάλωση, συχνά χρησιμοποιώντας ελαφρές και φιλικές προς το διαδίκτυο μορφές όπως SVG ή καμβά.
* Απαιτεί προσαρμοστικότητα σε διαφορετικά μεγέθη οθόνης και συσκευές.
* animation VR/AR:
* Δημιουργήθηκε για βυθιστικές εμπειρίες σε εικονική ή επαυξημένη πραγματικότητα.
* Απαιτεί εξειδικευμένες τεχνικές για τη δημιουργία ρεαλιστικών και διαδραστικών περιβαλλόντων.
3. Με προβλεπόμενη χρήση:
* Αίνα ψυχαγωγίας:
* Επικεντρώθηκε κυρίως στην αφήγηση και την αφοσίωση του κοινού.
* Καλύπτει διάφορα είδη από κωμωδίες σε δράματα σε δράση.
* Παραδείγματα:Disney Films, Pixar Films, anime.
* Εκπαιδευτικό κινούμενο σχέδιο:
* Χρησιμοποιείται για να διδάξει και να εξηγήσει τις έννοιες με έναν ελκυστικό και προσβάσιμο τρόπο.
* Συχνά χρησιμοποιεί απλουστευμένα γραφικά και σαφείς αφηγήσεις.
* Παραδείγματα:Εκπαιδευτικά βίντεο, κινούμενα ντοκιμαντέρ.
* Εμπορική κινούμενη εικόνα:
* Χρησιμοποιείται για τη διαφήμιση, το μάρκετινγκ και την προώθηση της μάρκας.
* Επικεντρώνεται στη λήψη προσοχής και στην αποτελεσματική μεταφορά ενός μηνύματος.
* Παραδείγματα:διαφημίσεις, κινούμενα λογότυπα, βίντεο εξηγήσεων.
* Επιστημονική απεικόνιση:
* Χρησιμοποιείται για την απεικόνιση σύνθετων δεδομένων και επιστημονικών φαινομένων.
* Συχνά χρησιμοποιεί εξειδικευμένο λογισμικό και τεχνικές.
* Παραδείγματα:ιατρικές προσομοιώσεις, μοντέλα καιρού, αστρονομικές απεικονίσεις.
Πέρα από αυτές τις ευρείες κατηγορίες, υπάρχουν πολλές άλλες ειδικές τεχνικές και προσεγγίσεις που χρησιμοποιούνται σε κινούμενα σχέδια, όπως:
* animation cutout: Χρησιμοποιώντας επίπεδα σχήματα και στρώσεις για μια απλοποιημένη αισθητική.
* Rotoscoping: Εντοπισμός υλικών ζωντανής δράσης για να δημιουργήσετε ρεαλιστική κινούμενη εικόνα.
* Κινούμενα σχέδια: Χρησιμοποιώντας αρθρωτές μαριονέτες για ρεαλιστικές ή φανταστικές κινήσεις.
* animation voxel: Χρησιμοποιώντας 3D μπλοκ για μια μοναδική και στυλιζαρισμένη εμφάνιση.
Η επιλογή του συστήματος κινούμενων σχεδίων εξαρτάται από τις ειδικές απαιτήσεις του έργου, τον προϋπολογισμό, την επιθυμητή αισθητική και τους καλλιτεχνικούς στόχους.
Πνευματικά δικαιώματα © Γνώση Υπολογιστών Όλα τα δικαιώματα κατοχυρωμένα