Εδώ είναι μια κατανομή:
* πελάτης: Μια εφαρμογή συσκευής ή λογισμικού που ξεκινά ένα αίτημα για πληροφορίες ή υπηρεσίες από διακομιστή.
* διακομιστής: Μια εφαρμογή συσκευής ή λογισμικού που παρέχει πόρους, όπως δεδομένα, αρχεία ή υπηρεσίες, σε πελάτες.
Παραδείγματα πελατών περιλαμβάνουν:
* προγράμματα περιήγησης ιστού: Ζητήστε ιστοσελίδες και άλλο περιεχόμενο από διακομιστές ιστού.
* πελάτες email: Αίτημα και αποστολή email σε διακομιστές email.
* εφαρμογές για κινητά: Ζητήστε δεδομένα από διακομιστές Backend Mobile.
* Κονσόλες τυχερών παιχνιδιών: Συνδεθείτε σε διακομιστές παιχνιδιών για online gaming multiplayer.
* Συσκευές IoT: Ζητήστε δεδομένα και οδηγίες από διακομιστές σύννεφων.
Η επικοινωνία μεταξύ ενός πελάτη και ενός διακομιστή συνήθως περιλαμβάνει τα παρακάτω βήματα:
1. Ο πελάτης στέλνει ένα αίτημα: Ο πελάτης στέλνει ένα αίτημα στον διακομιστή, καθορίζοντας τον πόρο που θέλει.
2. Ο διακομιστής επεξεργάζεται το αίτημα: Ο διακομιστής λαμβάνει το αίτημα, το επεξεργάζεται και ανακτά τον ζητούμενο πόρο.
3. Ο διακομιστής στέλνει μια απάντηση: Ο διακομιστής στέλνει μια απάντηση πίσω στον πελάτη, που περιέχει τον ζητούμενο πόρο ή ένα μήνυμα σφάλματος.
4. Ο πελάτης λαμβάνει την απάντηση: Ο πελάτης λαμβάνει την απάντηση και εμφανίζει ή χρησιμοποιεί τα δεδομένα ανάλογα με τις ανάγκες.
Στην ουσία, ένας πελάτης λειτουργεί ως χρήστης που ξεκινά ένα αίτημα για πληροφορίες ή υπηρεσίες, ενώ ο διακομιστής εκπληρώνει αυτό το αίτημα. Αυτό το μοντέλο πελάτη-διακομιστή είναι μια θεμελιώδη έννοια στην ανάπτυξη δικτύωσης και λογισμικού.
Πνευματικά δικαιώματα © Γνώση Υπολογιστών Όλα τα δικαιώματα κατοχυρωμένα