Υλικό υπολογιστών

Γνώση Υπολογιστών >> Υλικό υπολογιστών >  >> Συσκευές Εισόδου και Εξόδου

Τι είδους συσκευές εισόδου είναι διαθέσιμες για να βοηθήσουν τον χρήστη να περιηγηθεί στην οθόνη εκτός από ένα ποντίκι;

Υπάρχουν πολλές διαθέσιμες συσκευές εισόδου για να βοηθήσουν τους χρήστες να περιηγηθούν στις οθόνες πέρα ​​από το παραδοσιακό ποντίκι. Εδώ είναι μια κατανομή:

Αγγίξτε την είσοδο:

* οθόνες αφής: Αυτά ενσωματώνονται άμεσα σε συσκευές όπως tablet και smartphones. Οι χρήστες αλληλεπιδρούν με το χτύπημα, το swiping, το τσίμπημα και το ζουμ απευθείας στην οθόνη.

* touchpads: Βρέθηκαν σε φορητούς υπολογιστές, αυτές είναι μικρές, επίπεδες επιφάνειες που ανταποκρίνονται στις χειρονομίες. Προσφέρουν περιορισμένο έλεγχο σε σύγκριση με οθόνες αφής, αλλά είναι απαραίτητες για τη φορητότητα.

Συσκευές δείχνοντας:

* trackballs: Παρόμοια με ένα ποντίκι, αλλά η μπάλα είναι σταθερή και οι χρήστες το κυλούν με τον αντίχειρά τους για να μετακινήσουν τον δρομέα. Χρησιμοποιούνται συνήθως σε εργονομικά ή εξειδικευμένα περιβάλλοντα.

* Stylus: Μια συσκευή που μοιάζει με στυλό που χρησιμοποιείται με οθόνες αφής για ακριβέστερο έλεγχο, ειδικά για σχεδίαση και γραφή.

* δείχνοντας ραβδιά: Συχνά βρίσκονται σε φορητούς υπολογιστές, αυτές είναι μικρές συσκευές τύπου joystick που οι χρήστες πιέζουν να μετακινήσουν τον δρομέα. Απαιτούν πρακτική αλλά είναι αποτελεσματικές για μικρές κινήσεις.

Αναγνώριση ομιλίας:

* Έλεγχος φωνής: Λογισμικό που μεταφράζει προφορικές λέξεις σε κείμενο ή εντολές, επιτρέποντας στους χρήστες να αλληλεπιδρούν με συσκευές προφορικά. Παραδείγματα:Siri, Alexa, Cortana.

Παρακολούθηση ματιών:

* Συστήματα παρακολούθησης ματιών: Εξειδικευμένες συσκευές που παρακολουθούν τις κινήσεις των ματιών του χρήστη, επιτρέποντάς τους να ελέγξουν τον δρομέα ή να επιλέξουν στοιχεία στην οθόνη με το βλέμμα τους. Χρησιμοποιείται σε εφαρμογές προσβασιμότητας, τυχερά παιχνίδια και έρευνα.

Άλλες εναλλακτικές λύσεις:

* gamepads και joysticks: Κυρίως για τα τυχερά παιχνίδια, αλλά μπορεί επίσης να χρησιμοποιηθεί σε συγκεκριμένες εφαρμογές για πλοήγηση.

* Πέταλλα ποδιών: Χρησιμοποιείται σε συγκεκριμένες εφαρμογές όπως το CAD Design, όπου παρέχουν έλεγχο χωρίς χέρια.

* Διεπαφές εγκεφάλου-υπολογιστή (BCIS): Ακόμα πειραματικά, αυτές οι συσκευές χρησιμοποιούν σήματα εγκεφάλου για τον έλεγχο των υπολογιστών, προσφέροντας πλοήγηση σε άτομα με σοβαρές κινητικές βλάβες.

Επιλέγοντας τη σωστή συσκευή:

Η καλύτερη συσκευή εισόδου εξαρτάται από τις ανάγκες και τις προτιμήσεις του χρήστη. Οι παράγοντες που πρέπει να ληφθούν υπόψη περιλαμβάνουν:

* Προσβασιμότητα: Για τους χρήστες με διαταραχές της κινητικότητας, είναι απαραίτητες εναλλακτικές συσκευές εισόδου όπως ο φωνητικός έλεγχος ή η παρακολούθηση των ματιών.

* Εργονομία: Ορισμένες συσκευές, όπως trackballs ή touchpads, μπορεί να είναι πιο εργονομικές από άλλες.

* Ακρίβεια: Για εργασίες που απαιτούν ακρίβεια, όπως η σχεδίαση ή η επεξεργασία εικόνων, μπορεί να είναι προτιμότερη μια γραφίδα ή μια εξειδικευμένη συσκευή από την εμφάνιση.

* Πλαίσιο: Για κινητές συσκευές, η είσοδος οθόνης αφής είναι το πρότυπο. Ωστόσο, για τους επιτραπέζιους υπολογιστές, ένα ποντίκι παραμένει η κυρίαρχη επιλογή.

Η επιλογή της συσκευής εισόδου γίνεται όλο και πιο διαφορετική καθώς εξελίσσεται η τεχνολογία. Πολλές συσκευές προσφέρουν τώρα χαρακτηριστικά όπως χειρονομίες πολλαπλών αφρών, προσαρμόσιμα κουμπιά και ενσωμάτωση λογισμικού, ενισχύοντας περαιτέρω την εμπειρία του χρήστη.

Συναφής σύστασή

Πνευματικά δικαιώματα © Γνώση Υπολογιστών Όλα τα δικαιώματα κατοχυρωμένα