Υλικό υπολογιστών

Γνώση Υπολογιστών >> Υλικό υπολογιστών >  >> Συσκευές Εισόδου και Εξόδου

Πώς ταξινομούμε τις συσκευές εισόδου;

Οι συσκευές εισόδου μπορούν να ταξινομηθούν με διάφορους τρόπους, ανάλογα με το επιθυμητό επίπεδο λεπτομέρειας και το συγκεκριμένο πλαίσιο. Ακολουθούν μερικές κοινές ταξινομήσεις:

1. Με μέθοδο εισόδου:

* Άμεση είσοδος: Αυτό περιλαμβάνει άμεσα χειρισμό αντικειμένων στην οθόνη ή μέσα στον ψηφιακό χώρο.

* οθόνες αφής: Αυτές είναι επιφάνειες που ανταποκρίνονται στην πίεση ή την επαφή, επιτρέποντας στους χρήστες να αλληλεπιδρούν απευθείας με τη διεπαφή.

* Στυλίες: Αυτά τα στυλό χρησιμοποιούνται για να σχεδιάσουν, να γράψουν ή να περιηγηθούν σε οθόνες αφής.

* Δισκία γραφικών: Αυτές οι συσκευές επιτρέπουν στους χρήστες να σχεδιάζουν, να ζωγραφίζουν και να αλληλεπιδρούν με την οθόνη χρησιμοποιώντας ένα στυλό ευαίσθητου στην πίεση.

* Αναγνώριση χειρονομίας: Αυτή η κατηγορία περιλαμβάνει τη χρήση κινήσεων χεριών ή σώματος για τον έλεγχο της συσκευής.

* Έμμεση είσοδος: Αυτό περιλαμβάνει τη χρήση φυσικών εργαλείων για τον έλεγχο μιας ψηφιακής διεπαφής.

* πληκτρολόγια: Αυτά χρησιμοποιούνται για την εισαγωγή κειμένου και εντολών.

* ποντίκια: Αυτά χρησιμοποιούνται για να μετακινήσετε έναν δρομέα στην οθόνη και να αλληλεπιδράσετε με αντικείμενα.

* trackpads: Αυτές είναι επιφάνειες ευαίσθητες σε αφής που παρέχουν την ίδια λειτουργικότητα με ένα ποντίκι.

* joysticks: Αυτά χρησιμοποιούνται για τον έλεγχο της κίνησης και των ενεργειών σε παιχνίδια και προσομοιώσεις.

* GamePads: Αυτοί είναι εξειδικευμένοι ελεγκτές που έχουν σχεδιαστεί για τυχερά παιχνίδια.

* Εισαγωγή φωνής: Αυτό περιλαμβάνει εντολές ομιλίας ή υπαγόρευση κειμένου στη συσκευή.

* Βιομετρική είσοδος: Αυτό συνεπάγεται τη χρήση μοναδικών βιολογικών χαρακτηριστικών για τον έλεγχο ταυτότητας των χρηστών.

* σαρωτές δακτυλικών αποτυπωμάτων: Αυτές οι συσκευές σαρώνουν και επαληθεύουν τα δακτυλικά αποτυπώματα.

* Αναγνώριση προσώπου: Αυτή η τεχνολογία χρησιμοποιεί χαρακτηριστικά προσώπου για τον εντοπισμό ατόμων.

* σαρωτές Iris: Αυτές οι συσκευές χρησιμοποιούν μοτίβα ίριδας για έλεγχο ταυτότητας.

2. Ανά σκοπό:

* Συσκευές εισαγωγής δεδομένων: Αυτά χρησιμοποιούνται κυρίως για την εισαγωγή κειμένου, αριθμών και άλλων δεδομένων. Παραδείγματα περιλαμβάνουν πληκτρολόγια, σαρωτές γραμμωτού κώδικα και καταγραφείς δεδομένων.

* Συσκευές ελέγχου: Αυτά χρησιμοποιούνται για τον έλεγχο των ενεργειών μιας συσκευής ή μιας εφαρμογής. Παραδείγματα περιλαμβάνουν ποντίκια, joysticks και gamepads.

* Συσκευές επικοινωνίας: Αυτά χρησιμοποιούνται για την αποστολή και τη λήψη πληροφοριών. Παραδείγματα περιλαμβάνουν μικρόφωνα, κάμερες και σαρωτές.

3. Με φυσική μορφή:

* Φορητές συσκευές: Αυτά είναι μικρά και εύκολο στη μεταφορά, όπως smartphones, tablet και φορητοί υπολογιστές.

* Συσκευές επιφάνειας εργασίας: Αυτά είναι συνήθως μεγαλύτερα και σχεδιασμένα για σταθερή χρήση, όπως πληκτρολόγια, ποντίκια και οθόνες.

* εξειδικευμένες συσκευές: Αυτά έχουν σχεδιαστεί για συγκεκριμένες εργασίες ή εφαρμογές, όπως εξοπλισμός ιατρικής απεικόνισης, βιομηχανικά ρομπότ και επιστημονικά μέσα.

4. Με τεχνολογία:

* Μηχανικές συσκευές: Αυτά χρησιμοποιούν φυσικούς μηχανισμούς για τη δημιουργία εισροών, όπως τα πληκτρολόγια και τα ποντίκια.

* Ηλεκτρονικές συσκευές: Αυτά χρησιμοποιούν ηλεκτρονικά σήματα για τη δημιουργία εισόδου, όπως οθόνες αφής και κάμερες.

* Οπτικές συσκευές: Αυτά χρησιμοποιούν το φως για να ανιχνεύσουν την είσοδο, όπως σαρωτές γραμμωτού κώδικα και οπτικά ποντίκια.

5. Με διεπαφή:

* Ενσύρματες συσκευές: Αυτά συνδέονται με τη συσκευή χρησιμοποιώντας ένα καλώδιο.

* Ασύρματες συσκευές: Αυτά επικοινωνούν ασύρματα χρησιμοποιώντας τεχνολογίες όπως Bluetooth ή Wi-Fi.

Είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι αυτές οι κατηγορίες δεν είναι αμοιβαία αποκλειστικές και μπορούν να επικαλύπτονται. Για παράδειγμα, μια οθόνη αφής μπορεί να είναι και μια άμεση συσκευή εισόδου και μια φορητή συσκευή. Τελικά, ο καλύτερος τρόπος ταξινόμησης των συσκευών εισόδου εξαρτάται από το συγκεκριμένο πλαίσιο και τις πληροφορίες που προσπαθείτε να μεταδώσετε.

Συναφής σύστασή

Πνευματικά δικαιώματα © Γνώση Υπολογιστών Όλα τα δικαιώματα κατοχυρωμένα