1. Επιλογή διαδικασίας:
* Επιλογή της επόμενης διαδικασίας για εκτέλεση: Ο προγραμματιστής επιλέγει από μια ομάδα έτοιμων διαδικασιών, αποφασίζοντας ποια θα ανατεθεί η CPU στη συνέχεια.
* Προσδιορισμός της φέτα χρόνου (Quantum): Αυτό είναι το χρονικό διάστημα που μια διαδικασία παίρνει να τρέξει πριν να διακοπεί και να επιστρέψει στην έτοιμη ουρά.
2. Εναλλαγή διαδικασίας:
* ΣΥΝΔΕΣΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ: Όταν μια διαδικασία έχει προληφθεί, η τρέχουσα κατάσταση (μνήμη, καταχωρήσεις κ.λπ.) αποθηκεύεται και η κατάσταση της νέας διαδικασίας είναι φορτωμένη. Αυτός ο διακόπτης διαδικασίας πρέπει να είναι αποτελεσματικός, ελαχιστοποιώντας το γενικό κόστος.
3. Πολιτικές προγραμματισμού:
* Εφαρμογή αλγορίθμων προγραμματισμού: Ο προγραμματιστής χρησιμοποιεί διάφορους αλγόριθμους για να αποφασίσει πώς να επιλέξει την επόμενη διαδικασία. Αυτά μπορεί να περιλαμβάνουν:
* Πρώτος-Πρωταθοποιημένος (FCFS): Οι διαδικασίες σερβίρονται με τη σειρά που φθάνουν.
* συντομότερη εργασία πρώτα (SJF): Οι διαδικασίες με τον συντομότερο εκτιμώμενο χρόνο εκτέλεσης εκτελούνται πρώτα.
* Προγραμματισμός προτεραιότητας: Οι διαδικασίες αποδίδονται προτεραιότητες και οι διαδικασίες υψηλότερης προτεραιότητας εκτελούνται πρώτα.
* Στρογγυλό Robin: Κάθε διαδικασία λαμβάνει μια φέτα σταθερού χρόνου και περιστρέφεται με κυκλικό τρόπο.
* Προγραμματισμός ουράς πολλαπλών επιπέδων: Οι διαδικασίες κατηγοριοποιούνται σε διαφορετικές ουρές που βασίζονται σε χαρακτηριστικά όπως η προτεραιότητα ή η δεσμευμένη φύση.
* Προγραμματισμός ουράς ανατροφοδότησης πολυεπίπεδου επιπέδου: Επιτρέπει τη μετακίνηση των διαδικασιών μεταξύ των ουρών με βάση τη συμπεριφορά τους (π.χ., εάν μια διαδικασία γίνει συνδεδεμένη με CPU, μπορεί να μετακινηθεί σε ουρά χαμηλότερης προτεραιότητας).
4. Διαχείριση πόρων:
* εξισορρόπηση της χρήσης και της απόδοσης CPU: Ο προγραμματιστής στοχεύει να διατηρήσει όσο το δυνατόν περισσότερο την CPU απασχολημένη, εξασφαλίζοντας παράλληλα δίκαιη κατανομή σε διαφορετικές διαδικασίες.
* Ελαχιστοποίηση των χρόνων αναμονής: Ο προγραμματιστής προσπαθεί να ελαχιστοποιήσει τις διαδικασίες χρόνου που ξοδεύουν περιμένοντας στην ουρά έτοιμης.
* Προθεσμίες συνάντησης: Για συστήματα σε πραγματικό χρόνο, ο προγραμματιστής πρέπει να διασφαλίσει ότι οι διαδικασίες πληρούν τις προθεσμίες τους.
5. Δικαιοσύνη και αποτελεσματικότητα:
* Εξασφάλιση της δικαιοσύνης: Ο προγραμματιστής θα πρέπει να διαθέσει χρόνο CPU δίκαια μεταξύ των ανταγωνιστικών διαδικασιών.
* Βελτίωση της απόδοσης του συστήματος: Με την αποτελεσματική διαχείριση των πόρων της CPU, ο προγραμματιστής βοηθά στη βελτιστοποίηση της συνολικής απόδοσης του συστήματος.
Συνολικά, ο προγραμματιστής της CPU διαδραματίζει κρίσιμο ρόλο στην ομαλή λειτουργία ενός λειτουργικού συστήματος εξασφαλίζοντας αποτελεσματική και δίκαιη κατανομή της CPU σε πολλαπλές διαδικασίες.
Πνευματικά δικαιώματα © Γνώση Υπολογιστών Όλα τα δικαιώματα κατοχυρωμένα