* υλικό αναφέρεται στα φυσικά στοιχεία ενός συστήματος υπολογιστή. Αυτό περιλαμβάνει πράγματα όπως:
* Κεντρική μονάδα επεξεργασίας (CPU) :Ο "εγκέφαλος" του υπολογιστή
* μνήμη (μνήμη RAM) :Προσωρινή αποθήκευση δεδομένων που χρησιμοποιεί ενεργά ο υπολογιστής
* Συσκευές αποθήκευσης (σκληροί δίσκοι, SSD) :Μακροπρόθεσμη αποθήκευση για αρχεία και προγράμματα
* Συσκευές εισόδου (πληκτρολόγιο, ποντίκι) :Πώς αλληλεπιδράτε με τον υπολογιστή
* Συσκευές εξόδου (παρακολούθηση, ηχεία) :Πώς εμφανίζει πληροφορίες
* Διεπαφές δικτύου :Αφήστε τον υπολογιστή να συνδεθεί σε άλλες συσκευές
* Λογισμικό αναφέρεται στα προγράμματα και τις οδηγίες Αυτό λέει στο υλικό τι να κάνει. Αυτά είναι σύνολα κώδικα που ελέγχουν τη λειτουργία του υλικού. Παραδείγματα περιλαμβάνουν:
* Λειτουργικό σύστημα (Windows, MacOS, Linux) :Διαχειρίζεται ολόκληρο το σύστημα υπολογιστή
* Εφαρμογές (επεξεργαστής κειμένου, πρόγραμμα περιήγησης ιστού) :Εκτελέστε συγκεκριμένες εργασίες
* οδηγοί :Λογισμικό που επιτρέπει στο υλικό να επικοινωνεί με το λειτουργικό σύστημα
Σκεφτείτε με αυτόν τον τρόπο:
* Το υλικό είναι το αυτοκίνητο. Είναι η φυσική μηχανή που σας παίρνει από το σημείο Α στο σημείο Β.
* Το λογισμικό είναι το πρόγραμμα οδήγησης. Είναι το άτομο που εκμεταλλεύεται το αυτοκίνητο και του λέει τι να κάνει.
Το υλικό χωρίς λογισμικό είναι άχρηστο. Είναι σαν να έχεις αυτοκίνητο χωρίς οδηγό - δεν μπορεί να κάνει τίποτα. Το λογισμικό χωρίς υλικό είναι επίσης άχρηστο. Είναι σαν να έχεις οδηγό χωρίς αυτοκίνητο - δεν μπορούν να πάνε πουθενά.
Πνευματικά δικαιώματα © Γνώση Υπολογιστών Όλα τα δικαιώματα κατοχυρωμένα