Ο αριθμός των pixel σε μια οθόνη καθορίζεται από την ανάλυσή της. Όσο υψηλότερη είναι η ανάλυση, τόσο περισσότερα pixel έχει η οθόνη και τόσο πιο ευκρινής θα είναι η εικόνα. Για παράδειγμα, μια οθόνη με ανάλυση 1920x1080 έχει 1920 pixel οριζόντια και 1080 pixel κάθετα, για ένα σύνολο 2.073.600 pixel.
Κάθε pixel αποτελείται από τρία υποπίξελ:κόκκινο, πράσινο και μπλε. Συνδυάζοντας αυτά τα τρία χρώματα με διαφορετικούς τρόπους, η οθόνη μπορεί να δημιουργήσει οποιοδήποτε χρώμα μπορείτε να δείτε. Η φωτεινότητα κάθε pixel ελέγχεται επίσης, γεγονός που επιτρέπει στην οθόνη να δημιουργεί εικόνες με διαφορετικές αποχρώσεις χρώματος.
Η οθόνη χρησιμοποιεί μια διαδικασία που ονομάζεται σάρωση ράστερ για να δημιουργήσει μια εικόνα. Η σάρωση ράστερ ξεκινά από την επάνω αριστερή γωνία της οθόνης και μετακινείται κατά μήκος, ένα pixel τη φορά, μέχρι να φτάσει στην κάτω δεξιά γωνία. Καθώς η οθόνη σαρώνει σε όλη την οθόνη, ενεργοποιεί τα κατάλληλα pixel για τη δημιουργία της εικόνας.
Ο ρυθμός ανανέωσης μιας οθόνης είναι ο αριθμός των φορών ανά δευτερόλεπτο που σαρώνεται ολόκληρη η οθόνη. Όσο υψηλότερος είναι ο ρυθμός ανανέωσης, τόσο πιο ομαλή θα είναι η εικόνα. Για παράδειγμα, μια οθόνη με ρυθμό ανανέωσης 60 Hz σαρώνει την οθόνη 60 φορές ανά δευτερόλεπτο.
Το βήμα pixel μιας οθόνης είναι η απόσταση μεταξύ δύο γειτονικών pixel. Όσο μικρότερο είναι το pixel pixel, τόσο πιο ευκρινής θα είναι η εικόνα. Για παράδειγμα, μια οθόνη με βήμα pixel 0,25 mm έχει μικρότερο βήμα pixel από μια οθόνη με βήμα pixel 0,30 mm.
Ο λόγος διαστάσεων μιας οθόνης είναι ο λόγος του πλάτους της προς το ύψος της. Η πιο κοινή αναλογία διαστάσεων για οθόνες είναι 16:9. Αυτό σημαίνει ότι το πλάτος της οθόνης είναι 16 μονάδες για κάθε 9 μονάδες ύψους.
Πνευματικά δικαιώματα © Γνώση Υπολογιστών Όλα τα δικαιώματα κατοχυρωμένα