1. Βασικές Έννοιες:
- Αρχιτεκτονική συστημάτων Κριού.
- Διαγράμματα μπλοκ και βασική λειτουργικότητα των τσιπ Aries (π.χ. VCU, FADU, DMA, κ.λπ.).
2. VCU (Vector Computing Unit):
- Δομή VCU, συμπεριλαμβανομένων διανυσματικών αριθμητικών λογικών μονάδων (VALU) και αρχείων διανυσματικών καταχωρητών (VRF).
- Αρχές διανυσματοποίησης, συσκευασία και αποσυσκευασία δεδομένων.
- Λειτουργίες SIMD (Single Instruction, Multiple Data).
- Μοντέλο προγραμματισμού VCU, συμπεριλαμβανομένων διανυσματικών οδηγιών και τρόπων διευθυνσιοδότησης.
3. FADU (Ευέλικτη Αριθμητική και Μονάδα Δεδομένων):
- Δομή και λειτουργικές μονάδες FADU (π.χ. ALU, πολλαπλασιαστές, μετατοπιστές, κ.λπ.).
- Πράξεις σταθερής και κινητής υποδιαστολής.
- Τύποι και μορφές δεδομένων, συμπεριλαμβανομένων αναπαραστάσεων ακεραίων και κινητής υποδιαστολής.
4. DMA (Άμεση πρόσβαση στη μνήμη):
- Επισκόπηση DMA και ο ρόλος του στη μεταφορά δεδομένων μεταξύ μνήμης και τσιπ Aries.
- Προγραμματισμός DMA, συμπεριλαμβανομένης της ρύθμισης καναλιών DMA, της διαμόρφωσης παραμέτρων μεταφοράς και της διαχείρισης διακοπών.
5. Διακοπές και εξαιρέσεις:
- Πηγές διακοπών και εξαιρέσεων (π.χ. υπερχείλιση VCU, εξαιρέσεις FADU, κ.λπ.).
- Μηχανισμός χειρισμού διακοπών, συμπεριλαμβανομένου πίνακα διανυσμάτων διακοπής και ρουτίνες υπηρεσίας διακοπής (ISR).
- Τύποι εξαιρέσεων, αιτίες και μηχανισμοί χειρισμού.
6. Χρονοδιακόπτες και εφαρμογές σε πραγματικό χρόνο:
- Επισκόπηση των χρονόμετρων που είναι διαθέσιμα στο υλικό Aries.
- Διαμόρφωση χρονοδιακόπτη και προγραμματισμός για τη δημιουργία διακοπών σε τακτά χρονικά διαστήματα.
- Χρήση χρονόμετρων για εφαρμογές σε πραγματικό χρόνο, όπως το PWM (Pulse Width Modulation).
7. Ιεραρχία και βελτιστοποίηση μνήμης:
- Επισκόπηση της ιεραρχίας της μνήμης του Κριού (μητρώα, τοπική μνήμη, μνήμη εκτός τσιπ).
- Αρχές βελτιστοποίησης της μνήμης, όπως εντοπιότητα δεδομένων και χρήση προσωρινής μνήμης.
- Τεχνικές για τη βελτίωση της απόδοσης της μνήμης (π.χ. προανάκτηση, διανυσματικές οδηγίες φόρτωσης/αποθήκευσης).
8. Τεχνικές εντοπισμού σφαλμάτων:
- Χρησιμοποιώντας το πρόγραμμα εντοπισμού σφαλμάτων (π.χ., QEMU GDB) για να διαπεράσετε τον κώδικα, να επιθεωρήσετε τη μνήμη και να ορίσετε σημεία διακοπής.
- Κοινές στρατηγικές εντοπισμού σφαλμάτων για την ανάπτυξη υλικού Aries.
9. Περιβάλλον και Εργαλεία Ανάπτυξης:
- Περιβάλλον ανάπτυξης λογισμικού Aries (IDE), συμπεριλαμβανομένων αλυσίδων εργαλείων, μεταγλωττιστών και βιβλιοθηκών.
- Δημιουργία, φόρτωση και εκτέλεση προγραμμάτων σε υλικό Aries.
10. Εφαρμογές και Παραδείγματα:
- Απλά παραδείγματα διανυσματικής επεξεργασίας και υπολογισμού.
- Εφαρμογές πραγματικού κόσμου που χρησιμοποιούν υλικό Aries, όπως εργασίες επεξεργασίας εικόνας, επεξεργασίας σήματος και μηχανικής εκμάθησης.
Σημείωση:Οι πραγματικές ερωτήσεις και τα θέματα που καλύπτονται στην εξέταση ενδέχεται να διαφέρουν ανάλογα με το συγκεκριμένο πρόγραμμα σπουδών και τη διακριτική ευχέρεια του διδάσκοντα.
Πνευματικά δικαιώματα © Γνώση Υπολογιστών Όλα τα δικαιώματα κατοχυρωμένα